Dimecres, 24 Abril 2019

España Global vol col·laborar amb el Barça, però el club s’hi nega

Els responsables de la Marca España s'excusen davant el club, tot i que pretenen col·laborar-hi

|


El Barça va iniciar el mes de febrer amb un esglai. El dia 1, el club blaugrana va rebre amb estupefacció la notícia que el seu escut, acompanyat de les lletres Fundació FC Barcelona, apareixia en l’espai web d’España Global, l’antiga Marca España i una plataforma dissenyada per l’Estat per projectar una bona imatge del país més enllà de les fronteres locals.

Des de l’entitat culer es va negar, inicialment en declaracions a La República Esportiva, que la institució blaugrana tingués res a veure amb el projecte del govern espanyol i, encara menys, que en fos col·laborador i que autoritzés l’ús dels seus símbols a una organització liderada per Irene Lozano, autora de l’afirmació “els presos independentistes han comès delictes criminals”.

Publicitat    

Aquest dimecres, l’escut del Barça ja no apareix al web d’España Global. Després que el club demanés les corresponents explicacions i la retirada del logo, els responsables de la Marca España han decidit eliminar-lo. I així ho han comunicat al club. “Ens han fet cas, han respost al requeriment i han retirat l’escut”, admet el portaveu Josep Vives.

D’altra banda i segons ha pogut saber La República Esportiva de fonts properes a la junta directiva, España Global s’excusa, en la resposta, en disposar d’un lloc web en construcció. “El portal està en construcció i fins la setmana passada no va ser autoritzada l’activació del domini. Amb això, el contingut era provisional i van agafar tot allò que van considerar d’una registre que es diu Foro de Marcas Renombradas Españolas, que és un rànquing de marques importants. El Barça és una de les més importants i sortim allà”, diuen des de la llotja.

Pretensió de col·laboració

Des de la zona noble del Camp Nou també expliquen que España Global va incloure l’escut blaugrana “sense cap mala fe”, però admeten que té la intenció que el Barça i la seva plataforma per difondre una imatge positiva de l’Estat “col·laborin de manera estreta”. Ara bé, el club manté la seva postura i s’hi nega en rodó. “La Marca España té un significat molt concret i nosaltres no volem formar-ne part”, asseguren.


Publicitat

Seguiu-nos a:

Segueix-nos a

2,763M'agradaAgradda
2,124SeguidorsSeguir

Més llegits