Les batalles entre Marc Márquez i Andrea Dovizioso tot just acaben de començar. Els dos pilots lluiten des de fa dues temporades pel campionat del món de MotoGP, amb el català imposant-se amb autoritat en les fases finals del mundial, però la preciosa lluita per la posició més alta dels podis fa la sensació que encara ha de produir molts més capítols d’altíssima intensitat. A Àustria, tots dos pilots han protagonitzat una cursa d’infart permanent en la qual el de Cervera ha acabat cedint cinc punts en favor de l’italià en la disputa pel liderat de la classificació general.
El Red Bull Ring d’Spielberg, un municipi situat en ple melic del país centreeuropeu, ha estat històricament un circuit propietat de les Honda. En les darreres tres temporades, des de la recuperació d’un traçat apartat del Mundial durant gairebé vint anys -des del 1997-, el domini havia passat a mans de Ducati, amb les victòries de Lorenzo, Dovizioso i Iannone i amb cap triomf de l’equip liderat per Márquez, però el pilot català ha decidit que la nova moda del circuit austríac havia de finalitzar i ha fet la primera passa per recuperar aquella hegemonia mantinguda des del 1985.
Ja des de les sessions de classificació, on el cerverí ha imposat el seu domini fent-se implacablement amb la pole position, Márquez ha tingut clar que no podia cedir ni un punt al seu perseguidor en el Mundial, tot i tenir-lo a 63 punts de distància abans de la cursa i mancant únicament vuit proves pel final del campionat. El segarrenc ha tingut la paciència necessària per, fins i tot després d’una mala arrencada que els ha dut a la quarta i cinquena plaça i després d’una curta batalla per la primera posició en la vuitena volta, mantenir la calma fins els darrers compassos del Gran Premi myWorld Motorrad tot i veure’s superat per Dovizioso mancant nou voltes pel final. Sense allunyar-s’hi, tothom era conscient que la gran batalla encara havia d’arribar.
I no ha estat fins les darreres tres voltes quan ha començat l’espectacle. Márquez i Dovizioso han guerrejat frec a frec per la victòria en els 4 quilòmetres 318 metres del circuit austríac. Marc s’hi ha abraonat poc abans del pas per la línia de meta i durant poc més de tres minuts s’ha viscut un episodi d’autèntica intensitat que ha acabat amb el triomf èpic del pilot italià de Ducati gràcies a un avançament definitiu en el darrer revolt. Una cursa espectacular que ha acabat amb Fabio Quartararo en la tercera posició del podi i amb els catalans Maverick Viñales i Àlex Rins en la cinquena i sisena places. Aleix Esperagaró ha finalitzat en 14ena posició, mentre que el seu germà Pol i el badaloní Tito Rabat han hagut d’abandonar la pista.
Així queda la classificació del Mundial de MotoGP:
Márquez 230
Dovizioso 172
Petrucci 129
Rins 124
Rossi 103