Divendres, 24 Gener 2020

La Champions League repartirà 2.030 milions d’euros entre els clubs

Els ingressos pels clubs participants augmenten considerablement en relació a la temporada passada

|

Cada any que passa, els diners que genera el futbol creixen exponencialment. Els drets televisius, els preus de les entrades, les marques que decideixen invertir-hi en forma de patrocinis o la venda de samarretes són alguns dels valors que clubs i institucions posen a disposició del mercat per treure’n un rèdit tothora superior.

Aquesta temporada, coincidint amb el nou trienni 2018-2021 de la Lliga de Campions, la UEFA repartirà 2.030 milions d’euros entre els clubs que participaran en l’edició, un augment de gairebé el 50% en relació a la temporada passada, en la qual l’ens europeu va distribuir 1.312 milions. Un increment basat en els ingressos comercials pressupostats per la UEFA per aquest curs, que superaran els 3.200 milions d’euros.

Publicitat    

Així doncs, els clubs treuran de la Lliga de Campions un major profit econòmic. Sobretot els gegants, els campions de sempre, els equips amb més catxet. Clubs com el Reial Madrid, el Barça, el Bayern de Munic o la Juventus obtindran més benefici que en anys anteriors gràcies, també, a la introducció d’un nou criteri per a la distribució: 585 milions d’euros (el 30% del total) es repartirà en funció del coeficient històric.

El Barça, segon en el rànquing general per darrere el Reial Madrid, s’endurà, només d’aquesta partida, 34,35 milions d’euros. Però com es reparteix aquest 30%? A la Lliga de Campions hi participen 32 equips. A cada equip li pertoca 1,108 milions d’euros per la seva posició inversa en el rànquing de coeficients històrics, comptant que l’últim dels 32 equips cobra 1,108 milions i el primer, 1,108 milions multiplicat per 32. Per tant, el Madrid, essent el primer dels 32, s’endú 35,46 milions d’euros (1,108×32).

Major benefici per victòries i eliminatòries

Si la temporada passada, cada victòria en la fase de grups es pagava a 1,5 milions d’euros, aquesta temporada aquest benefici es multiplica. Guanyar un partit de la lligueta suposarà per als clubs un ingrés de 2,7 milions d’euros, mentre que un empat gairebé arribarà al milió: 900.000 euros (400.000 més que en l’edició passada). Pel què fa a les eliminatòries, els equips classificasts pels vuitens de final sumaran 9,5 milions d’euros al seu balanç, els que passin a quarts ingressaran 10,5 milions i els que accedeixin a les semifinals guanyaran 12 milions d’euros.

Els equip que disputin la gran final el dia 1 de juny al Wanda Metropolitano s’embutxacaran 15 milions d’euros, als quals se’ls haurà de sumar 4 milions més pel guanyador. Per tant, el campió de la Champions League 2018-19 ingressarà, com a mínim, 51 milions d’euros només per la fase d’eliminatòries. Caldrà veure quants partits guanya o empata en la fase de grups per acabar de fer el càlcul.

D’altra banda, resta per aclarir la distribució de 292 milions d’euros destinats al “market pool”, una partida que beneficiarà els clubs de les federacions amb més impacte en el mercat televisiu. La meitat d’aquests 292 milions es repartirà per les posicions dels clubs en la seva lliga local, mentre que l’altre 50% es generarà a partir del número de partits jugats en la competició europea. Tota una pluja de milions.

Publicitat

Seguiu-nos a:

Segueix-nos a

2,815M'agradaAgradda
2,318SeguidorsSeguir