Mentre des de l’organització del Tour de França segueixen dient que es mantenen les dates d’entre el 27 de juny i el 19 de juliol, paral·lelament, el director de la cursa, Christian Prudhomme, ha començat a sondejar als alcaldes de les ciutats que serveixen de sortida i meta de les etapes per conèixer si estarien disposats a mantenir el seu compromís a l’agost. Amb un nou calendari sobre de la taula: sortida de Niça el 25 de juliol i arribada a París el 16 d’agost.
Fonts consultades per Efe asseguren que l’opinió majoritària dels regidors és positiva: “Millor rebre el Tour de França a l’agost que no rebre’l o rebre-sense públic”. Això opina també l’alcalde de Privas, Michel Vila, que tenia tot a punt per complimentar al guanyador de la cinquena etapa el propvinent 1 de juliol.
“No ens suposa cap problema que es retardi un mes si per llavors el context sanitari és favorable. Podem mantenir la logística prevista”, va assegurar a Efe en conversa telefònica. Tampoc creu que suposi un obstacle per als comerciants i hotelers de la ciutat de la vall del Roine, on el Tour farà escala abans d’endinsar-se als Alps de sud. “L’1 de juliol era perfecte perquè ens permetia llançar la temporada turística, però aquest any tot es retardarà. I no crec que els hotels estiguin plens a l’agost”, va afirmar.
Privas és una debutant en aquestes tasques d’acollida del Tour, però l’equip de govern de la ciutat no dubta de les seves bondats. Com molts altres municipis, ha hagut de gratar la butxaca per atreure la caravana de la cursa ciclista més prestigiosa del món, que està fent tot el possible per no renunciar a la seva edició 107. La tarifa, mai confirmada oficialment, ronda els 80.000 euros per a aixecar en els seus carrers la pancarta de sortida i 120.000 per a albergar la meta.
Fonts de la cursa sostenen que fins al 15 de maig no es prendrà cap decisió sobre l’edició de 2020, però confirmen que s’està treballant en hipòtesis diferents en el cas que la COVID-19 impedeixi afrontar els plans inicials.