Cop dur per Javier Tebas i LaLiga. La FIFA, el màxim organisme gestor del futbol mundial, ha fet oficial la seva postura contrària a la disputa del Girona-Barça previst pel proper 26 de gener als Estats Units. En el Consell celebrat a Ruanda, el seu president Gianni Infantino s’ha mostrat contundent a l’hora de valorar la proposta de LaLiga i ha tancat la porta de la FIFA a donar el vist-i-plau al trasllat de l’enfrontament.
“Seguint una petició de la RFEF, US Soccer i CONCACAF, el Consell de la FIFA ha discutit el tema i la proposta de fer un partit de LaLiga fora d’Espanya, concretament a Miami. La postura del Consell és que els partits oficials de lliga s’han de jugar dins el territori de les federacions membres. El Consell és clar en això”, ha manifestat el president de l’ens internacional.
L’organisme s’oposa d’aquesta manera als plans de Tebas de fer viatjar el Girona i el Barça al Hard Rock Stadium de Miami, en una postura similar a l’expressada per la Reial Federació Espanyola de Futbol -per boca de Luís Rubiales-, la seva territorial catalana i el mateix govern espanyol.
Els clubs segueixen mostrant-se favorables a la disputa del partit en terres nord-americanes, de la mateixa manera que ho ha fet en els darrers dies el Govern de la Generalitat de Catalunya en una entrevista a La República Esportiva.