Amb RDT al camp l’Espanyol respira d’una altra manera. L’equip s’encomana al madrileny, que no només marca, també regala detalls d’auntèntic crack. És la gran esperança per la permanència, que compta els seus partits amb gols i desperta bones sensacions a la grada. A més, l’associació amb Embarba i Wu Lei funciona. L’Espanyol ha somiat amb la victòria avançant-se al marcador, però una nova errada defensiva als dos minuts de la represa ha acabat amb les seves aspiracions. L’empat, contra tot un Atlètic, podria ser bo només si es guanya a Pamplona la setmana vinent.
Els d’Abelardo han signat una primera part molt bona, on podria haver segellat els tres punts. L’han tingut Wu Lei i Bernardo però no han entrat.
El guió ha estat el de sempre, el rival mantenint la possessió i els pericos buscant el contraatac, que ha donat fruits en una gran jugada per la banda, amb Wu Lei centrant-la buscant les botes de RDT, i la seva insistència a l’àrea petita ha acabat amb l’Atlètic anotant-se un gol en pròpia porteria. Un gol que ha fet entomar el “si que es pot” a la grada. I es podia, perquè Victor Sánchez l’ha tingut després d’estavellar-la al travesser en un gran xut fora de l’àrea, que hauria suposat el 2 a 0 quan els blancs-i-blaus millor disputaven el partit. Una gran primera part que ha provocat la desesperació de l’Atletico, que ha respost amb moltes faltes.
El gerro d’aigua freda ha arribat als dos minuts de la represa, en un error més de la defensa perica, que no ha sabut refusar una pilota que ha Saúl, tot sol, ha empalmat des de la frontal perforant la porta de Diego López amb un gran gol.
A partir d’aquí l’Atlètic es trobava massa còmode damunt la gespa i obligava a l’Espanyol a esforçar-se, veient-se superat físicament i amb RDT anant a menys. Els de Simeone han tingut l’oportunitat d’avançar-se al minut 61 en una jugada estranya que Morata envoltat de la defensa ha picat al pal.
A manca de 20 minuts pel final, Abelardo ha buscat oxígen donant entrada a Melendo i Calleri per per Wu Lei i Iturraspe. El conjunt català ha sabut aguantar la insistència de l’Atlètic, que apostava amb tot fent entrar al camp a Diego Costa, Joao Félix i Vitolo.
Catalans i madrilenys buscaven la victòria a la desesperada, per moments amb joc dur i que l’àrbitre no ha volgut ensenyar la segona groga a Thomas.
Ja en les acaballes, Bernardo ha gaudit de dues ocasions, totes rematant de cap, però la segona, la més clara l’ha enviat massa tova i l’ha caçada Oblak.