Tres parts ha tingut el partit entre catalans i bascos. Hi ha hagut una primera mitja hora primorosa dels blanc-i-vermells que, dissortadament, ha quedat en blanc en el marcador i ha permès als bilbaïns escapolir-se una mica del vendaval gironí per anivellar el joc fins al descans. La segona fase ha estat la dels gols, amb un joc igual de brillant, però aquesta vegada amb premi: una falta treta per Aleix Garcia, en el minut 67, l’ha rematada David López amb el cap afegint a la solvència al darrere que tant ha notat l’equip la capacitat de remat que fins al moment no havia aparegut.
Justament ha estat l’exespanyolista qui no només ha avortat un atac basc sinó que, en el minut, 75, ràpidament ha fet un desplaçament llarg que ha caigut a peus d’Ivan Martín. El jugador basc dels catalans, que feia ben poc que era al camp després de mesos de recuperació d’una lesió de finals de la temporada passada, no s’ha posat gens nerviós i ha fet passar la pilota entre les cames d’Unai Simón. Tot feia baixada i el Girona havia aconseguit materialitzar en gols un gran partit, però aleshores ha arribat el tercer temps.
I és que al davant hi havia un equip amb caràcter, tot un dels vaixells insígnia de la lliga estatal, el Bilbao de Valverde, que ben aviat s’ha tornat a acostar en el marcador, tres minuts més tard en el 78, amb un bon xut de Gorka Guruceta sense opció per a Gazzaniga. Amb el 2-1, els bascos han vist possible esgarrapar un punt com a mínim, han anat obertament a l’atac i aquí és on cal passar pàgina i oblidar les errades defensives que han condemnat el Girona en una sèrie de partits per parlar de serenor, solvència i ofici defensiu. S’ha passat una mica d’angúnies, però estrictament no hi ha hagut cap jugada de gran perill i el Girona ha acabat retenint els tres punts. Altrament, no hauria estat just, i ara els catalans acabaran la jornada ben segur que millor posicionats amb 13 punts en les primeres tretze jornades. Abans de l’obligada pausa per al mundial, caldrà dimarts passar per Elx i, si també se’n treu algun resultat positiu, s’encararà el parèntesi de la lliga amb molta tranquil·litat.