La Federació Anglesa ha sancionat Kiko Casilla amb vuit partits de suspensió i 60.000 lliures de multa pels presumptes insults racistes segons va denunciar el jugador Jonathan Leko, del Charlton, el passat 28 de setembre.
El jugador català ho nega i ha emès el següent comunicat:
— Kiko Casilla 13 (@KikoCasilla13) February 28, 2020
El club anglès també s’ha pronunciat en els següents termes:
“El Leeds accepta que Kiko Casilla hagi estat declarat culpable de violar la Regla E3 de la FA durant el partit de Championship davant el Charlton Athletic de setembre de 2019. Casilla ha estat suspès vuit partits després del veredicte de la FA. Volem deixar clar que no tolerem cap forma de discriminació dins del nostre club i que som els primers en la lluita contra la discriminació dins la nostra comunitat. No obstant això, és important reconèixer que Kiko sempre ha negat haver fet comentaris racistes. La FA ha basat la seva decisió en l’equilibri de probabilitat en lloc de demostrar que Kiko és culpable més enllà de tot dubte raonable, la qual cosa sempre hem cregut que és la càrrega de prova més apropiada”.
El text comunicant la sanció de la Federació anglesa és el següent:
Tenim tres textos (jugador, club i federació) i, la veritat, no acabem de treure’n l’aigua clara excepte el fet que, a Anglaterra, aquests temes es tracten molt seriosament i sense cap mena de matisos o excuses. I si cal, se sancionen exemplarment.