Dijous, 27 Febrer 2020

La UEFA posa en marxa el seu primer pla per potenciar el futbol femení

L'estratègia té com a objectiu principal duplicar el nombre de jugadores de cara al 2024

|

“Creieu en vosaltres mateixes”. Aquest és el missatge que Ada Hegerberg, jugadora de l’Olympique de Lió, va transmetre a les nenes de tot el món quan va rebre la primera Pilota d’Or per a una futbolista. Les paraules de la noruega reflecteixen el sentit de “Together #WePlayStrong”, la campanya més gran de la UEFA fins ara dedicada a les jugadores de futbol, destinada a canviar les percepcions socials i animar a les més petites a practicar aquest esport. Després de l’èxit d’aquesta acció i de l’ampli seguiment que les futbolistes han tingut en el darrer any, l’organisme europeu ha presentat la seva estratègia pels propers cinc anys enfocada, exclusivament i per primera vegada, al futbol femení sota el lema #TimeForAction. “El futbol femení és el futbol d’avui. No és el futbol de demà. La UEFA aportarà una inversió financera significativa en l’esport, subratllant que s’atreveix a apuntar alt i fer que el futbol europeu sigui el més gran possible. Les accions que proposem, i a les que ens comprometem, conduiran a un esport més nombrós, professional i pròsper”, ha afirmat Aleksander Čeferin, president de la UEFA, en un comunicat.

Les accions de la UEFA durant els últims tres anys, a més de la campanya #WePlayStrong, s’han centrat en un augment del finançament destinat al desenvolupament del futbol femení, la creació d’una secció específica dins de l’estructura de l’organisme i la desagregació del patrocini de competicions de futbol femení per donar suport al creixement dels ingressos. D’altra banda, també s’ha diferenciat l’escenari de la final de la Lliga de Campions masculina i femenina, per tal de donar una plataforma pròpia a cadascuna.

Quines són les prioritats principals de l’estratègia de la UEFA?

Publicitat    

El pla de la UEFA està dissenyat per ser flexible i adaptar-se als canvis que el futbol pugui experimentar en el futur proper. Els eixos principals que desenvoluparà l’entitat europea a través de #TimeForAction són els següents:

Impuls de la participació

  • Invertir en programes de participació per fer créixer i mantenir el nombre de noies.
  • Assegurar que tothom té accés al futbol, independentment del seu talent.
  • Enfocaments adequats a l’entrenament en tots els nivells.
  • Augment del nombre i la formació de noies àrbitres en equips base i d’èlit.

Desenvolupament del joc

  • Creació d’oportunitats per les noies amb talent, permetent desenvolupar la seva carrera futbolística.
  • Professionalitzar, amb la regulació de mecanismes interns, el futbol femení d’èlit.
  • Promoure entre les associacions ancionals la cooperació amb institucions educatives.
  • Establir una visió regular de la participació, les jugadores, el finançament i la medicina, entre altres àrees, per avançar i trobar solucions innovadores.

Transformació de les competicions

  • Organitzar els millors esdeveniments esportius amb la màxima qualitat possible.
  • Crear competicions inspiradores i atractives per arribar a tots els tipus d’audiència.
  • Procurar la sostenibilitat financera dins dels sistemes de competició.
  • Utilitzar les llicències dels clubs a la UEFA i a les associacions nacionals per millorar els estàndards d’accés al futbol.
  • Crear una marca atractiva i rellevant.

Reforç de les estructures de govern

  • Implementar una estratègia apropiada a la UEFA per aprofundir i accelerar el desenvolupament de les dones en el futbol.
  • Assegurar que el futbol masculí i femení estigui ben representat en tots els òrgans administratius de la UEFA.
  • Propiciar les bones pràctiques de govern en les normatives i regulacions de la UEFA pel futbol femení.
  • Implementar programes d’educació i lideratge per millorar la cultura a tots els nivells.
  • Programes de solidaritat per afavorir una gestió estratègica en totes les associacions membres.

Increment de la visibilitat i del valor comercial

  • Pla de comunicació, en sintonia amb els mitjans de comunicació, amb missatgeria coordinada i promoció creuada.
  • Inclusió de futbolistes, entrenadors, àrbitres i jugadores de futbol sala en les activitats més àmplies, juntament amb els homes.
  • Crear solucions innovadores, ingressos comercials i models de drets sobre els mitjans amb patrocinadors, socis i els emissors que donin suport a l’estratègia de la UEFA.
  • Generar “fandom” al voltant del futbol femení i de les competicions de la UEFA i domèstiques.
  • Mostrar el gran valor del futbol femení a les associacions membres, als clubs i a la societat.
  • Canviar les percepcions que envolten el joc amb els programes #WePlayStrong i #EqualGame.

D’aquesta manera, de cara al 2024, la UEFA pretén augmentar el nombre de dones i nenes que juguen a futbol (fins als 2,5 milions), cambiar la percepció del futbol femení a través d’Europa, duplicar l’abast i el valor de l’Eurocopa i la Lliga de Campions femenina i afegir representació femenina en tots els organismes de la UEFA. “Aquesta estratègia defensarà, innovarà i accelerarà el futbol femení per tothom, de manera que totes les dones i nenes puguin tenir amor i afinitat pel futbol, ja sigui com a jugadores, entrenadores, àrbitres, administradores o aficionades. Totes les noies, independentment del seu talent, mereixen un lloc per jugar a futbol i la possibilitat de lluitar sense limitacions”, ha expressat l’exjugadora Nadine Kessler, responsable del futbol femení de la UEFA.

Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Seguiu-nos a:

Segueix-nos a

2,816M'agradaAgradda
2,338SeguidorsSeguir

Opinió