Dimarts, 20 Agost 2019

Embolic amb Chumi i una polèmica alineació indeguda

El Barça considera que ha complert amb la normativa, però la RFEF creu que el central no podia jugar el partit d'anada al Ciutat de València perquè estava sancionat

|

Embolica que fa fort. Aquesta tarda, una informació d’El Mundo alertava d’una possible alineació indeguda del futbolista Juan Brandáriz, més conegut com Chumi, en el partit d’anada dels vuitens de final de la Copa del Rei a l’estadi Ciutat de València per una sanció que no havia complert amb el filial blaugrana a la Segona Divisió B. En el cas que fos així, el Barça hagués pogut quedar eliminat automàticament de la competició si el Llevant hagués denunciat en un termini màxim de 48 hores després del partit.

Però ni el Llevant va denunciar res, ni el Barça creu que hagi comès cap irregularitat. Segons l’article del diari madrileny, el club blaugrana va cometre una infracció en la posada a l’onze inicial del central per haver, suposadament, vulnerat l’article 56.3 del Codi Disciplinari de la Reial Federació Espanyola de Futbol, que contempla que “un futbolista sancionat no podrà intervenir en cap d’aquests equips o clubs fins que transcorri, en la categoria en al qual es va cometre la infracció, el número de jornades a les quals faci mèrit la sanció”.

Publicitat    

Chumi havia rebut la cinquena targeta groga en el partit precedent amb el Barça B i havia de complir sanció, una penyora que va acabar produïnt-se en el partit posterior al disputat dijous passat al Ciutat de València, que corresponia a la Segona Divisió B. En resposta a diversos mitjans, la Reial Federació Espanyola de Futbol creu que Chumi hagués hagut de complir sanció en el partit davant el Llevant, però ni entrarà d’ofici, ni acceptarà una suposada denúncia del conjunt valencià per situar-se fora de termini.

El Barça, per part seva i en declaracions a La República Esportiva, defensa que en cap cas ha comès cap irregularitat i s’acull a l’article 59.9 del mateix Codi Disciplinari, que admet que un futbolista amb llicència vàlida per diverses competicions i sancionat en una de concreta ha de complir sanció en la qual ha comès la infracció. “Chumi té llicència per jugar simultàniament la Segona B i les màximes competicions amb el primer equip. Per tant, havia de complir sanció a Segona B i la va complir”, manifesten.

En el cas que el Llevant presenti denúncia, la RFEF la denegarà, però la polèmica encara podria arribar al Tribunal d’Arbitratge Esportiu (TAD), que prendria una decisió definitiva en base als terminis i a les normatives.

Publicitat

Seguiu-nos a:

Segueix-nos a

2,831M'agradaAgradda
2,335SeguidorsSeguir

Més llegits