Dimecres, 8 desembre 2021

L’Espanyol abraça Barcelona

El club blanc-i-blau amplifica la seva relació amb la ciutat comtal a través d’accions digitals i actes públics destinats a explotar la marca Barcelona

|

“L’Espanyol és de Cornellà. Cada cop està més desarrelat de Barcelona”, va dir Gerard Piqué després del derbi de Lliga disputat la temporada passada a Cornellà-El Prat, domicili social del club català des de la seva inauguració. Aquelles declaracions del central del Barça van revifar el debat històric sobre la pertinença del conjunt perico, que l’any 1995 va canviar el seu nom. Llavors, va passar de Real Club Deportivo Español a Reial Club Esportiu Espanyol de Barcelona, denominació actual. Més enllà de catalanitzar el seu nom, el club va afegir-hi el “de Barcelona” a fi d’identificar l’equip de futbol amb la ciutat comtal i reivindicar els seus orígens. En els darrers temps, l’Espanyol ha intensificat la seva relació amb la ciutat comtal per tal d’associar l’entitat amb la capital catalana i explotar la marca Barcelona.

L’Espanyol, un club de Barcelona

“Un club eminentment barceloní i de referència a Catalunya i a la seva capital com l’Espanyol té el deure de potenciar el reconeixement social de la ciutat comtal”, va declarar el vicepresident Carlos García Pont quan, l’estiu passat, l’entitat va anunciar que rebria les directives visitants en espais emblemàtics de Barcelona com el MNAC, el Reial Cercle Artístic, el Palau de la Música, la Casa Batlló o el Gran Teatre del Liceu, escenari de l’últim dinar entre directives de l’Espanyol i el Reial Madrid. Durant el Nadal, el club també va participar activament en ‘La Ciutat dels Somnis’, el festival de la infància de Barcelona, una iniciativa que tenia com a objectiu fomentar l’espanyolisme entre els més petits i enfortir encara més el seu arrelament a la capital catalana.

D’altra part, des de fa temps que l’entitat blanc-i-blava ven entrades a través d’empreses de ticketing per als partits al RCDE Stadium en punts cèntrics com ara les Rambles o la Sagrada Familia, una manera d’explicar als turistes que a la ciutat comtal hi ha vida més enllà del Barça. A més a més, amb motiu del Mobile World Congress que es va celebrar la setmana passada a Barcelona, el club va posar en marxa una campanya en diferents espais estratègics com l’aeroport, els taxis o d’altres zones d’interès turístic per activar la venda d’entrades per al partit del passat dissabte al RCDE Stadium enfront del Valladolid.

Paral·lelament, l’Espanyol també treballa la seva identificació amb Barcelona a través de l’entorn digital i les xarxes socials. Des de ja fa temps, el club ha incorporat el hashtag #EspanyoldeBarcelona, present en totes les publicacions a les xarxes que es fan des del compte oficial de l’equip. Aquesta etiqueta sol anar acompanyada del #Volem, l’eslògan de l’última campanya de socis que substitueix l’afamat “Meravellosa Minoria”, i del #RCDE, el hashtag que, principalment a Twitter, serveix com a punt digital d’informació, trobada i debat per a tots els aficionats blanc-i-blaus. A més a més, la nova línia gràfica del club aplicada en els cartells oficials també busca destacar el terme ‘BARCELONA’, el qual s’iguala al vocable ‘ESPANYOL’, que ara incorpora les sigles RCD, adherides -en mida reduïda- a la lletra E, un dels diferents canvis que, en les últimes setmanes, ha impulsat el club a nivell gràfic.

A través dels discursos, les compareixences públiques i els comunicats oficials, l’entitat i els seus directius també incideixen en l’associació de l’equip perico amb la ciutat comtal i es refereixen al club com a “Espanyol de Barcelona”, tal com va fer Chen Yansheng durant la Junta d’Accionistes i la trobada de Nadal amb els mitjans de comunicació. Tot plegat per identificar la marca Espanyol amb Barcelona i, a través d’aquesta associació, potenciar-la globalment.

Una botiga de l’Espanyol a Barcelona?

Actualment, l’Espanyol només té dues botigues físiques: una a l’estadi, a Cornellà, i una altra a la Ciutat Esportiva Dani Jarque, a Sant Adrià. Per tant, a diferència del Barça i el Reial Madrid, no en té cap a la ciutat comtal, quelcom que amplificaria encara més la relació del club amb Barcelona. Precisament, aquesta és una de les principals demandes dels aficionats blanc-i-blaus a Chen Yansheng. Roger Guasch, director general corporatiu de l’entitat, va parlar-ne fa uns dies en una entrevista al programa de ràdio Sin Concesiones: “Per tenir una botiga, has de fer que la gent hi entri. Per això estem invertint en marca. Ens han ofert alguns locals al centre, però per 300 metres quadrats hauríem de pagar 48.000 euros al mes. Això implicaria vendre moltes samarretes”.

Segons va desvelar Guasch, actualment el club treballa en “obrir una botiga a la Terminal 2 de l’aeroport” i en crear una seu social, un local d’uns mil metres quadrats per poder fer espanyolisme en alguna zona menys turística de la ciutat on el preu sigui més assequible. Segons ell, el club entén que “l’Espanyol de Barcelona ha de tenir més presència a Barcelona”, un propòsit que va remarcar al diari La Grada Agustí Filomeno, el director de marketing i comercial de l’entitat: “La nostra idea és recordar que hi ha un Espanyol de Barcelona, que a la ciutat hi ha un altre equip i que la marca Barcelona, de gran calat internacional, també ens representa a nosaltres”.

Publicitat

Segueix-nos a

2,793M'agradaAgradda
2,333SeguidorsSeguir

Opinió